tisdag 18 mars 2008

Enkel och snygg design

Ett företag som gör snygga saker är Design House Stockholm som bland annat finns att hitta på NK hemma och Åhlens heminrednings del. Hemma hos mig hittas bland annat denna fina ljusstake som heter Nordic Light;

Privat bild. Ljusen är köpta i affären Granit.

Saker som jag drömmer om är deras bord Wing Drop Leaf Table som vore perfekt som ett litet matsalsbord. Perfekt till den lilla lägenheten och smidigt att fälla ihop till liten storlek om platsen inte finns. Kan användas som fönster bord med bred på ca 30cm. Lite udda stolar med omklädda dynor i sammatyg finns även med i mina drömmar till detta bord.


Deras skrivbord Wing Desk är riktigt snyggt och enkelt. Lätt att matcha med det mesta.

Bilderna på bordet och skrivbordet kommer från http://www.designhousestockholm.com . Det är Sara Szyber som har designat bordet och skrivbordet.

1 kommentar:

IKT i min vardag sa...

Jag kan hålla med om att den ljusstaken är snygg...för jag har en likadan!:-)