torsdag 17 juli 2008

Visby

Visby är en underbart vacker stad! det är precis som det sägs rosornas och ruinernas stad. Innanför ringmuren finns flertalet kyrkoruiner och vid husen växer det mycket vackra rosor.

Jag tyckte det var mysigt att bara vandra runt på gatorna innanför ringmuren och njuta av alla fina stenhus med rosor klängandes utmed väggarna.


Ett matställe som är välvärt ett besök enligt min man och mig är Créperie och Logi där de serverar underbara Galettes (matiga créps). Jag åt med lax, salmbärscreme samt rocculoasallad och det var underbart gott för mig som gilla det lite matiga med laxen och söta med salmbärscremen. De har även en helt underbar svit som man kan hyra (ej bott där men på deras hemsida visar de bilder från sviten; http://www.creperielogi.se/ )


Några Shoppingtips i Visby;

- GAD : Fina möbler för den tjocka plånboken. Dock kan man som jag gå där inne och drömma lite. Fin inspiration av vackra enkla möbler.

- Yllet : Kläder samt garn. Inhandlade där ljusgrått fint garn som jag tänkt sticka vinterns vantar av.
- Bolaget : Flera affärer i ett med inredning och annats smått och gott. Köpte en ny snygg liten necesär, perfekt i den lilla väskan för smink.

- Akantus : Design, gotländskt och antikt blandat. Mycket snyggt att vila ögat på.

- Kränku: Te och kaffe affär. Mycket gott i en affär. Deras röda te smakar mycket gott!

Inga kommentarer: